Uljanik d.d.
Uljanik d.d. (Grupa Uljanik d.d.) grupa društava brodograđevne industrije u Puli.
Sljednik je austrougarskog Pomorskog arsenala, osnovanog 9.XII.1856. i brodogradilišta Cantiere Navale Scoglio Olivi, koje je djelovalo između dvaju svjetskih ratova. Temeljac za gradnju položila je carica Elizabeta 9.XII., te se taj datum slavi kao dan brodogradilišta, jednog od najstarijih danas u svijetu. Nepune dvije godine nakon polaganja temeljca s navoza je porinut prvi brod - Kaiser s 5.194 tone istisnine. Za austrougarsku Ratnu mornaricu potom je napravljena flota od 55 raznih brodova, ukupne istisnine 53.588 tona.
Za vrijeme talijanske vladavine bavio se popravcima, dokovanjem i rezanjem starih brodova. Nakon pada Italije, za vrijeme Drugog svjetskog rata, brodogradilište je djelovalo kao njemačka pomorska baza. Godine 1944. i 1945. u savezničkim zračnim napadima bilo je 12 puta bombardirano, od čega dva puta ciljano, te gotovo potpuno srušeno (70%). Od talijanskih vlasnika Cosulicha, Uljanik je otkupljen 1947. za 64 mil. lira te je 10.III.1947. počeo raditi kao Brodogradilište Uljanik. Nastavio je s dokovanjem, rekonstrukcijama i popravcima brodova, a prva novogradnja isporučena je 1951.
Pod svojim okriljem razvija strojogradnju, elektroproizvodnju i druge proizvodnje. Zbog zaokružene proizvodnje brodske opreme mijenja ime u Uljanik brodogradilište, tvornica diesel motora i tvornica električnih strojeva i uređaja; potom u Uljanik Brodograđevna industrija te u SOUR Uljanik, a od 1992. postaje dioničkim društvom - Uljanik d.d.
Od 1947. do polovice 2000. Uljanik je isporučio 201 brod, s ukupno više od 6 milijuna DWT, kupcima sa svih kontinenata. Uljanikovi stručnjaci projektiraju, konstruiraju i izrađuju sve vrste brodova, za prijevoz nafte i naftnih prerađevina, za prijevoz rasutih tereta, kontejnera, kamiona vagona, automobila, putnika itd. Danas Grupu Uljanik čine: Uljanik Brodogradilište d.d., Uljanik Strojogradnja d.d., Uljanik Zajednički poslovi d.o.o., Uljanik IRI d.o.o., Uljanik Financije d.o.o. i Uljanik Standard d.o.o. Početkom 2000-ih Grupa Uljanik zapošljava oko 3.000 zaposlenika. Fokusiran na moderan način gradnje i montaže brodova pri kojem se manji dijelovi broda izrađuju u vanjskom okruženju i tada spajaju u veće dijelove i postavljaju na navoz, Uljanik stalno surađuje s velikim brojem malih i srednjih poduzetnika iz Istre i cijele Republike Hrvatske. Veliko i dugogodišnje iskustvo u gradnji svih vrsta brodova čini Uljanik prilagodljivim i fleksibilnim svjetski poznatim poslovno-proizvodnim sustavom. Posljednje desetljeće (kraj 1900-ih, početak 2000-ih, op. ur.) gradnje modernih brodova za prijevoz automobila i kamiona, te višenamjenskih brodova za prijevoz kontejnera i automobila, nastavlja se gradnjom dredgera, kompleksnih i sofisticiranih brodova za izvođenje podmorskih radova i uskoro gradnjom brodova za prijevoz žive stoke. Stena, Grimaldi, Novoship, Sovkomflot, Ray Car Carriers, Krupp, Marflet, Dyviships, Safemarine, JDN, SIBA Ships, te posredno NYK i Wolkswagen, samo su neke od poznatih svjetskih kompanija koje su gradile i grade brodove u Uljaniku, a koje surađuju samo s renomiranim brodogradilištima. Uljanikova poslovna strategija upravljanja gradnjom brodova, prilagodba dizajna europskim standardima, zbrinjavanje otpada i smanjenje rizika onečišćenja okoliša prepoznati su i potvrđeni usvajanjem ISO standarda 9001, 14001 i 18001. Dugogodišnji predsjednik uprave bio je Karlo Radolović, potom Anton Brajković te Gianni Rossanda.
Danas je Uljanik u stečaju.
Komentari
Trenutno nema objavljenih komentara.
Ostavi komentar