Agroturizam
Agroturizam, oblik ruralnoga turizma utemeljen na djelatnosti domaćinstava koja se profesionalno bave poljopr. proizvodnjom i pružanjem ugostiteljskih usluga, a gostima nude vlastite poljop. proizvode. Na području Istarske županije projekt razvoja agroturizma osmislili su županijski Odjel za turizam i trgovinu, te Turistička zajednica Istarske županije, uz potporu županijskog Odjela za poljoprivredu.
Projekt je pokrenut radi obogaćivanja turističke ponude u skladu s trendovima na svjetskom turističkom tržištu, radi očuvanja i razvoja ruralnoga prostora gospodarskim oživljavanjem, radi valorizacije i predstavljanja prirodnoga i kulturnoga naslijeđa ruralnoga prostora, očuvanja tradicionalnoga graditeljstva, oživljavanja i poticanja zanatstva i dr. Ostvarivanje projekta započelo je 1997., kada je izdan i edukativni katalog namijenjen mogućim agroturističkim domaćinstvima. God. 1998. tiskan je katalog Istra – agroturizam, ruralni turizam, eko-turizam, prvi takve vrste u Hrvatskoj, koji je obuhvatio 27 domaćinstava, (od njih je 13 ponudilo i smještaj s ukupno 108 kreveta). Od tada se svake godine priprema novo i dopunjeno izdanje kataloga. U Istarskoj su županiji 2003. bila 184 agroturistička seoska domaćinstva s kapacitetom od 1460 kreveta te mogućnošću pružanja ugostiteljskih usluga za 6000 posjetitelja. Prema marketinškoj kategorizaciji Turističke zajednice Istarske županije agroturistička su domaćinstva 2003. podijeljena u šest kategorija. Prva, u koju ulazi 20 domaćinstava, odnosi se na a. u užem smislu te posjetiteljima nudi hranu, smještaj i obavljanje tipičnih seoskih poslova. U drugoj su kategoriji 42 domaćinstva koja nude smještaj u seoskim kućama za odmor. Treća kategorija obuhvaća četiri seoska obiteljska hotela. U četvrtoj su domaćinstva sa sobama i apartmanima tradicionalne (32 domaćinstva) i novije arhitekture (64 domaćinstva). Petoj kategoriji pripadaju dva domaćinstva koja se bave ekoturizmom, a šestoj 20 domaćinstava koja nude samo uslugu prehrane. U posebnoj su kategoriji kušaonice namijenjene prodaji isključivo tradicionalnih istarskih proizvoda iz vlastitoga domaćinstva (pršut, sir, masline, med). Prosječna je popunjenost kapaciteta više od 110 dana godišnje, s tendencijom porasta iz godine u godinu. Prosječan je boravak gostiju na seoskim domaćinstvima devet dana. Osim tiskanja kataloga, marketinške aktivnosti vezane uz agroturizam odnose se na održavanje prezentacija, predstavljanje na sajmovima i na web-stranicama Turističke zajednice Istarske županije (www.istra.hr). I. D. Riva tours iz Münchena, jedini touroperator koji je istar. agroturizam uvrstio u svoje kataloge i brošure, ponudio je domaćinstva njemačkom i nizozemskom tržištu. Na poticaj Turističke zajednice Istarske županije i Odjela za turizam osnovana je 1999. udruga Agrotour Histria, kojoj je cilj poboljšati kvalitetu pruženih usluga ujedinjavanjem davatelja usluga u agroturizmu.
Komentari
Trenutno nema objavljenih komentara.
Ostavi komentar