Splošna plovba Portorož, brod Slavnik

Splošna plovba Portorož

Splošna plovba d.o.o. Portorož, brodarsko poduzeće sa sjedištem u Portorožu, utemeljeno 22.X.1954. kao Splošna plovba Koper (SPK).

Radi obnove obalne plovidbe na sjeveroistočnom Jadranu u Piranu je 1947. bilo osnovano poduzeće Agmarit (Agenzia Marittima), s motornim jedrenjacima Labor, Nanos, Devin, Plavje i Šmarje,ukupne nosivosti 600 tona. Iz Agmarita je 1954. nastalo poduzeće Val, iste godine preimenovano u Slovenija-linije, koje su kupile brodove Sirob (Martin Krpan), Rog i Gorenjska, a bile su likvidirane 30.XII.1954.

Novoosnovana SPK preuzela je imovinu i djelatnost prethodnih poduzeća, a nakon decentralizacije jugoslavenske trgovačke mornarice 1955. i šest brodova Jugolinije. Sjedište poduzeća preseljeno je 1956. iz Kopra u Piran. Potkraj 1957. imala je 11 brodova za dugu i 13 za obalnu plovidbu. Od 1956. do 1961. u Splošnu plovbu Piran bila je uključena i Ladjedelnica Piran. Za obalnu plovidbu skrbilo je poduzeće (od 1959. pogon) Obalna plovba. Flota je modernizirana, djelatnost je proširena na svjetska pomorska tržišta, a uvedene su nove linije (1964. zapadna Afrika, put oko svijeta i južni Pacifik; 1974. Sredozemlje-Srednja Amerika; 1980. Japan-Indija-Japan). Zbog svjetske naftne krize 1973. zapala je u poteškoće, a rješenje je bilo u uvođenju novih linija. Sjedište je 1979. preseljeno u Portorož. Godine 1981. u Monroviji (Liberija) utemeljila je društvo Genshipping Corporation.

Nakon raspada jugoslavenskog tržišta 1991. preusmjerila se s linijskoga ponajviše na trampersko poslovanje. Republika Slovenija postala je 1995. jedinim vlasnikom poduzeća te ga je preoblikovala u društvo s ograničenom odgovornošću (Splošna plovba d.o.o. Portorož). Unatoč povremenim kriznim situacijama u svjetskom pomorstvu, posluje stabilno i osuvremenjuje flotu. Na dan 31.XII.2003. imala je 15 brodova u slobodnoj plovidbi i linijskoj djelatnosti na azijskom tržištu, ukupne nosivosti 477.000 tona te zapošljavala 555 djelatnika, od toga 69 u upravi.

Slike


Komentari

    Trenutno nema objavljenih komentara.

Ostavi komentar

* Slanjem komentara prihvaćate Pravila obrade Vaših osobnih podataka (e-mail i IP adresa). cancel reply


Literatura

Olga Janša Zorn, Razvoj slovenskega pomorskega prometa po drugi svetovni vojni, Annales, Anali koprskega Primorja in bližnjih pokrajin, 1992., 2; Nadja Terčon, Pomorski promet, Zbornik Primorske - 50 let, Koper 1997.

Slučajna natuknica

Brioni, brod