BINA-Istra
BINA-Istra dioničko društvo, trgovačko društvo sa sjedištem u Puli, utemeljeno 1995. radi financiranja, izgradnje i upravljanja Istarskim ipsilonom.
Na temelju odluke hrvatske vlade 25.IX.1995. potpisan je ugovor o koncesiji između Vlade RH i BINA-Istre za financiranje, građenje, održavanje Jadranske autoceste te upravljanje njome na dionicama Dragonja – Pula i Kanfanar – Pazin – Matuji (I. i II. faza), u ukupnoj dužini od 145 km i na rok od 28 godina od puštanja u promet I. faze. Ugovor je zasnovan na modelu privatno-javnoga partnerstva i prvi je takav ugovor o koncesiji sklopljen u Hrvatskoj.
Republika Hrvatska unijela je u koncesiju već izgrađene dionice od Matuja do Pazina, uključujući i tunel Učku, u ukupnoj dužini od 47 km te dionicu Kanfanar – Medaki u dužini od 7 km, što čini ukupno 54 km, sve u profilu poluautoceste, a koncesijsko društvo BINA-Istra obvezalo se izgraditi preostalih 90 km poluautoceste i prema rastu prometne potražnje (prosječni godišnji dnevni promet iznosi više od 10.000 vozila) drugu polovicu autoceste u ukupnoj dužini od 145 km (uključujući u to i drugu cijev tunela Učka). Vlasnička je struktura temeljnoga kapitala, koji iznosi 256.417.200 kn (2009.): Bouygues TP 45%, Hrvatske autoceste 44%, INA 5%, i Antin Infrastructure Partners 6%.
Koncesionar BINA-Istra i Vlada RH potpisali su u svibnju 2023. aneks ugovora o izgradnji Istarskog ipsilona kojim je utanačeno da će se svi radovi na izgradnji punog profila autoceste dovršiti 2026., a koncesija je produljena do polovice prosinca 2041.
Bina-Istra upravljanje i održavanje, dioničko društvo s ograničenom odgovornošću osnovano 1998., kojemu je osnovna djelatnost održavanje Istarskoga ipsilona te upravljanje njime i naplata cestarine. U potpunom je vlasništvu BINA-Istre. Službeno sjedište mu je u Lupoglavu, na adresi Zrinšćak 57. Organizacijom, održavanjem te zaštitom ceste ukupne dužine 141 km (uključujući tunel Učka) i objekata, bavi se ukupno 240 zaposlenika (2023.). Posebne su zadaće nadzor i regulacija prometa kroz tunel Učka te upravljanje njime, što se obavlja 24 sata dnevno tijekom cijele godine; nadgledanje ventilacije, rasvjete i prometne signalizacije tunela, redovita provjera i održavanje različitih uređaja u tunelu; osiguravanje pratnje vozilima koja prevoze opasne terete; u slučaju prometnih nesreća, osiguravanje prve pomoći, koordinacija s policijom i ponovna normalizacija prometa; hitna intervencija u slučaju požara.
https://bina-istra.com/o-nama/bina-istra-upravljanje-i-odrzavanje-d-o-o#
Komentari
Trenutno nema objavljenih komentara.
Ostavi komentar