Vlak u Rovinju

vlak

Vlak (također makina, od tal. macchina: stroj, ferata, od tal. strada ferrata: željeznica), kompozicija od više željezničkih vagona koje po čeličnim tračnicama vuče lokomotiva.

Prvi je put prošao 1873. sjevernim rubom Istre po pruzi Sv. Peter-Rijeka. Prva prava vožnja vlakom kroz Istru bila je upriličena za carev rođendan 18.VIII.1876., kada je svečano okićen vlak prošao prugom Divača-Pula. Prvi putnički vlak u redovitom prometu došao je iz Divače u Pulu i Rovinj 20.IX.1876. U početku je prugama vozilo nekoliko putničkih i teretnih vlakova dnevno. Promet se stalno povećavao. Za austrougarske su vlasti u Opatiju i Pulu vozili vlakovi s luksuznim spavaćim kolima, a motorni vlakovi na parni pogon vozili su na pruzi Trst-Poreč.

Talijani su prije II. svjetskog rata uveli motorni vlak Trst-Pula te 1936. električne vlakove prema Rijeci. Istra je bila povezana sa svijetom znamenitim vlakovima Orient i Simplon ekspres, na koje su se istarski vlakovi nastavljali u Divači. U Pulu, Opatiju, Rovinj i Kopar vozili su vlakovi iz Beča, Hamburga, Münchena, Praga, Beograda i dr. Do 1972. Istrom su vozili vlakovi s drvenim klupama na parni pogon, a zamijenili su ih motorni putnički vlakovi te dizelske i električne lokomotive. Na pruzi Divača-Pula 1980-ih vozilo je 20 putničkih i 8 teretnih vlakova dnevno.

Danas je najfrekventnija Koparska pruga, po kojoj dnevno vozi i do 25 teretnih vlakova, teških 1.400 t, te 8 putničkih.

Slike


Komentari

    Trenutno nema objavljenih komentara.

Ostavi komentar

* Slanjem komentara prihvaćate Pravila obrade Vaših osobnih podataka (e-mail i IP adresa). cancel reply